Algemene Voorwaarden.
1. Algemene voorwaarden
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Voetzorg Zuidplas en een cliënt waarop Voetzorg Zuidplas deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen Voetzorg Zuidplas
Voetzorg Zuidplas zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap, zal Voetzorg Zuidplas zo veel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. Afspraken
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Voetzorg Zuidplas melden. Als de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Voetzorg Zuidplas het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Als de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag Voetzorg Zuidplas de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.
Voetzorg Zuidplas moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichting te houden, als zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. Betaling
Voetzorg Zuidplas vermeldt alle prijzen van behandeling en producten zichtbaar in de praktijk. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin/ betaalverzoek te voldoen.
5. Persoonsgegevens en privacy
De cliënt voorziet Voetzorg Zuidplas bij de eerste behandeling van alle gegevens (waaronder medische gegevens/ziektebeelden), waarvan Voetzorg Zuidplas aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Voetzorg Zuidplas neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem en/of op een klantenkaart. Voetzorg Zuidplas behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Voetzorg Zuidplas zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
6. Geheimhouding
Voetzorg Zuidplas is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt als, op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak, Voetzorg Zuidplas verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
Voetzorg Zuidplas is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat Voetzorg Zuidplas is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Voetzorg Zuidplas is niet aansprakelijk voor beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.
8. Beschadiging en Diefstal
Voetzorg Zuidplas heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen als de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
Voetzorg Zuidplas meldt diefstal altijd bij de politie.
9. Klachten
Als de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan Voetzorg Zuidplas.
Voetzorg Zuidplas moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Voetzorg Zuidplas de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Voetzorg Zuidplas en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
10. Garantie
Voetzorg Zuidplas geeft cliënt 1 week (7 dagen) garantie op de verrichte behandeling en de producten. Deze garantie vervalt indien:
• De cliënt andere producten heeft gebruikt dan door Voetzorg Zuidplas is geadviseerd.
• De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd.
• De cliënt de verwijzing naar andere disciplines (waaronder huisarts, podotherapeut) niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.
• De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
11. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Voetzorg Zuidplas het recht de cliënt toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.
12. Recht
Op elke overeenkomst tussen Voetzorg Zuidplas en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.